23 april 2007

SVENSK UTRIKESMINISTER HETSAR MOT FOLKGRUPP!

Intressant sak om Carl Bildt som troligen ger Högsta Domstolen huvudbry, då deras stundande avgörande mot mig förväntades skapa prejudikat för just sådana här fall (se tidigare inlägg). Att det skulle bli Sveriges utrikesminister Carl Bildt som blev näste man på tur hade de kanske inte räknat med. Vilken händelseutveckling!

Bildt polisanmäld efter blogginlägg
Riskerar fängelse
Anmälarens blogg
Carl Bildst blogginlägg med något rensade kommentarer
Ekots intervju (se arkiv)

"Eftersom du är så dyrbar i mina ögon, så högt aktad och så älskad av mig, därför giver jag människor till lösen för dig och folk till lösen för ditt liv." (Jes. 43:4)
...


Uppdatering: Jag läste igenom inläggen på Bildts blogg (innan de värsta plockades bort) och de var faktiskt mycket värre än de jag blev dömd för. Och Carl B har inte bemött dem med ett ord. Så om myndigheterna fortfarande anser att lagen skall följas borde han bli åtalad och dömd på samma sätt som jag. Men nu kommer de antagligen att avvakta utgången i mitt mål (eller möjligen kommer jag att få avvakta utgången i Bildts mål om han blir åtalad).

Det kommer i alla fall att påverka dem. Carl Bildt har liksom blivit min gisslan, eller lösen.
___

Inga kommentarer: