18 november 2003

REAKTIONER

SAMMA DAG notisen var införd i GT fick jag flera telefonsamtal. På förmiddagen ringde en person som arbetar inom sjukvården i Göteborg. Hon hade läst i GT om mina yttranden, och menade att det stämmer helt med vad de fått lära sig i sina läroböcker om smittspridning, dess orsaker och konsekvenser. Hon nämnde också att hon inte är någon kyrkobesökare utan bara en av många vanliga människor, som börjat reagera mot den allmänna promiskuiteten och det etiska förfallet i samhället.

Sedan på kvällen ringde någon som inte vågade säga sitt namn. Han hade lättare att säga djävulens namn, ett antal gånger, och att det kan "straffa sig" att uttala sig som jag gjort. Han bekände sig också tillhöra "bögarna". Ett förtäckt hot alltså. Kanske inte så mycket tyngd bakom det, men dock värt att notera.
Vore jag riktigt publicity-minded kunde jag ju anmäla hotet till polisen, tipsa GT och få ännu fler rubriker nu. Men det vore väl inte helt rättvist, inte ännu i alla fall.

Senare ringde ytterligare en person och hotade att "stämma" mig, men jag tar inte heller det på direkt allvar. Stämningen är ju god som den är redan.

Och strax efter det ringde en kristen broder och ville uppmuntra och uttrycka sitt stöd i kampen för Guds ord.
___

Inga kommentarer: